Insights over beslissers

Het onderzoek

Het kwantitatieve onderzoek

De Decision Makers Survey is het bereiksonderzoek in Nederland, dat het mediagedrag van zakelijke beslissers compleet in kaart brengt. Het onderzoek levert bereikcijfers over alle kanalen (naast print / digitale replica’s ook web, mobile, social, radio en events) waarop de belangrijkste titels voor zakelijke beslissers actief zijn. 

Het kwantitatieve DMS bereiksonderzoek werd altijd tweejaarlijks ge-update. Vanaf DMS 2016 zullen we jaarlijkse updates verzorgen. Voor DMS 2016 zijn in totaal 2.577 respondenten ondervraagd, die de totale groep beslissers van 498.876 decision makers in Nederland representeren.

Naast het bereik van individuele kanalen worden per merk drie extra bereiksresultaten gepubliceerd: titelbereik, merkbereik en digitaal bereik. Titelbereik is de currency van het DMS-onderzoek. Het is het nettobereik van de combinatie gedrukte versie en digitale replica, en in het geval van een RTV zender of website is dat de titel. Merkbereik is het nettobereik van alle verschijningsvormen van een mediamerk. Digitaal bereik is het netto bereik van alle digitale kanalen van een merk.

Met dit bereiksonderzoek kan zowel worden gekeken naar welke titels en kanalen het hoogste bereik scoren binnen de eigen doelgroep (vrij samen te stellen op basis van allerlei kenmerken) alsmede naar de totale bereiksprestatie van een plan – welke titels voegen meer of minder toe in termen van contacten en/of bereik. Daarnaast zijn er zijn allerlei andere analyse-ingangen mogelijk: De Mobiele Decision Maker, De Decision Maker op Social Media, Bereik van alle kanalen van een merk, Media Imperatives van overige media, Persoonlijk profiel, Professioneel profiel, Rol binnen de DMU en doelgroepkenmerken als reizen en beleggen, en sinds deze publicatie ook interesses.

Nieuwe insights over zakelijke beslissers?

Volg ons op LinkedIn

Twitter

Zoeken

Direct inloggen

Inloggen/aanmelden