Insights

Whitepaper Zakelijke beslissers en pensioenen - kennis, houding en de rol van touchpoints in de customer journey

In dit whitepaper vindt u de resultaten van ons onderzoek onder zakelijke beslissers in kleine, middelgrote en grote bedrijven over pensioenen. Zijn zij op de hoogte van de nieuwste trends, communiceren ze dit met hun medewerkers en is het een belangrijk onderwerp in het bedrijf. Maar ook welke rol spelen media en middelen in de orientatie op pensioenen? Tenslotte kijken we naar het pensioen van de ondernemer zelf - hoe goed hebben ze het voor elkaar?

Crossmediaal bereik zakelijke beslissers

De nieuwste crossmediale bereikscijfers onder zakelijke beslissers, inclusief de uitbreidingen op het gebied van radiozenders en TV, mediamerken en social media kanalen. Hier ziet u in een oogopslag hoe het onderzoek in elkaar zit en wat de belangrijkste uitkomsten zijn.

Gevolgen Brexit

Maken ondernemers zich druk vlak na de aankondiging van de Brexit? Welke maatregelen nemen ze? In ons onderzoek over het ondernemersklimaat en de verwachte gevolgen van de Brexit voor ondernemers en bedrijven in Nederland werpt licht op deze en andere vragen. Zie hier de samenvatting, een uitgebreid tabellenrapport is beschikbaar op navraag.

De rol van events in de marketingmix voor de zakelijke doelgroep

77% van de zakelijke beslissers in Nederland geeft aan dat netwerken (erg) belangrijk is voor hun huidige functie. Seminars, symposia of workshops zijn vooral belangrijk bij ‘het opdoen van kennis’ en ‘informatie met vakgenoten uitwisselen’. Voor ‘het vinden van nieuwe klanten’ en ‘informeel in contact komen’ zijn netwerkborrels/cafés en regionale netwerkbijeenkomsten juist het meest geschikt. Voor meer inzichten in de rol van netwerken en events in de marketingmix kunt u hier onze infographic downloaden.Juni 2016

Whitepaper: Tijdsbesteding zakelijke beslissers

Zakelijke beslissers hebben een ander leven dan gemiddelde consumenten. Ze besteden meer tijd aan werk, slapen minder, kijken pas later op de dag TV. En communiceren de hele dag door, via allerlei vormen. In dit whitepaper vindt u alle ins en outs van de dagbesteding van een beslisser, vergeleken met een gemiddelde Nederlander. Aanvullend op de algemene tijdsbesteding en de rol die media hierin spelen doen wij verslag van een kwalitatief onderzoek naar het gebruik van mobiele devices door decision makers. Waarde whitepaper €150,- - nu gratis te downloaden!

Trends en de betekenis voor het bereiken van de zakelijke doelgroep – Tom Kniesmeijer

We staan voor een grote veranderingsgolf in ons vak. Systeempijn - dat wat altijd werkte werkt niet meer! Over een tijdje gooien we KPI's en dashboards over boord met zijn allen. Het gaat uiteindelijk om betekenis voor individuen. Verontrustend wellicht, maar zit er niet een grote kern van waarheid in? September 2016

Ondernemers over de Miljoenennota 2016

Verwachten ondernemers het komende jaar een gunstig ondernemersklimaat of wordt het alleen maar minder? Wat betekent dit voor hun eigen branche? Waarom verwachten ze groei of juist krimp? Deze en andere vragen worden beantwoord in dit onderzoek onder ruim 1.900 ondernemers, uitgevoerd via het Decision Makers Panel.

A day in the life van een ICT beslisser

Hoe ziet de gemiddelde werkdag er uit van een ICT beslisser in middelgrote en grote bedrijven? Deze infographic geeft een goed beeld, ook van het bijbehorende mediagebruik.

Het profiel van de ondernemer in het MKB

September 2014 Wie is de ondernemer in bedrijven met 2-50 werknemers in Nederland? In welke activiteiten is hij of zij buiten zijn werk om geïnteresseerd? Welke mediamerken gebruikt hij of zij en verschilt dat bijvoorbeeld tussen branches? Is de ondernemer ook via social media te benaderen? Deze en andere vragen worden in deze presentatie beantwoordt.