28-09-2015

28 september 2015

Persbericht hier downloaden

Stichting DMS start Decision Makers Panel

Stichting DMS, bekend van het crossmediale mediabereiksonderzoek onder zakelijke beslissers in Nederland, breidt haar activiteiten verder uit met het Decision Makers Panel – een unieke community van eindbeslissers in bedrijfsleven en semi-overheid. In dit panel geven decision makers hun mening over allerlei onderwerpen en kunnen ook met elkaar in contact komen. Voor de uitvoering van het crossmediale bereiksonderzoek en de opzet en het beheer van het Decision Makers Panel is gekozen voor onderzoeksbureau DVJ Insights.

De vraag naar insights over de B2B doelgroep neemt steeds meer toe. Zakelijke beslissers zijn echter druk en vaak lastig te vinden en te benaderen. Het Decision Makers Panel biedt een oplossing om snel meer te weten komen over hoe beslissers aankijken tegen bijvoorbeeld de aanschaf van een nieuwe ICT oplossing, het wisselen van bank, de besteding van marketingbudget, de inkoop van kantoormeubilair, de inhuur van consultants, het wagenpark of over de werving van nieuw talent. Via het Decision Makers Panel kunnen we ook inzicht krijgen in de potentiƫle effectiviteit van communicatie-inspanningen en co-creatie trajecten opstarten. Het eerste onderzoek is al afgerond, de verwachting is dat het Decision Makers Panel eind 2015 op volle kracht zal zijn.

Dutch Network Group, Elsevier Media, FD MediaGroep, MT MediaGroep en Telegraaf Media Groep zijn participant in Stichting Decision Makers Survey (Stichting DMS) en zetten zich gezamenlijk in om het beste panel van zakelijke beslissers in Nederland op te bouwen. Dit panel zal worden ingezet voor onderzoek van de participerende mediabedrijven, hun adverteerders en mediabureaus.

“DVJ Insights heeft veel ervaring in het opbouwen en onderhouden van panels en heeft hiervoor een eigen, vernieuwende aanpak ontwikkeld, die ons erg aansprak“ aldus Swantje Brennecke, directeur van Stichting DMS . “Met de huidige participanten bereiken we meer dan 80% van alle zakelijke beslissers in Nederland. Vanzelfsprekend kunnen andere mediabedrijven zich aansluiten bij Stichting DMS en dan ook gebruik maken van het Decision Makers Panel. Graag zelfs. Want met meer participanten en meer maar vooral beter onderzoek, vergroten we de kennis over decision makers in Nederland. En daar staat Stichting DMS voor.” zegt Brennecke.

DVJ Insights zal ook het mediabereiksonderzoek onder zakelijke beslissers voor Stichting DMS gaan uitvoeren. “Inhoudelijk blijft het onderzoek grotendeels gelijk; een belangrijke verandering is dat we frequenter resultaten over het mediabereik onder zakelijke beslissers met de markt kunnen delen. We zitten zo meer op de bal en kunnen eerder verschuivingen signaleren”, aldus Brennecke.  De eerste veldwerkperiode start in oktober 2015, de eerste resultaten van het DMS bereiksonderzoek worden begin 2016 verwacht.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Swantje Brennecke, directeur DMS, 06-51277519 of directeur@stichtingdms.nl. Het persbericht en andere informatie is te vinden op www.stichtingdms.nl. Het Decision Makers Panel vindt u hier: www.decisionmakerspanel.com.